Yükleniyor...
Büyük Birlik Partisi Genel Merkezi

Geleceğin Şehirleri

Depreme dirençli, güvenli, akıllı, temiz, aktif ama huzurlu marka şehirler temel hedeflerimizden...

Depreme Dirençli Şehirler
Güvenli Şehirler
Temiz Şehirler
Marka Şehirler
Sakin ve Huzurlu Şehirler
Akıllı Şehirler
Aktif Şehirler

DEPREME DİRENÇLİ ŞEHİRLER
“Doğal risklere hazırlıklı olacağız.”

- Deprem - Afet Yönetimi:
Ülkemiz coğrafi özellikleri, teknolojik, sanayi ve ticari faaliyetlerindeki çeşitliliği ve hacmi sebebiyle başta deprem olmak üzere pek çok doğal ve beşerî afet riski ve tehdidi altındadır.
Deprem- Afet yönetimi dayanıklılığımızın ve birlikte çalışma kabiliyetimizin ölçüsü olup rasyonel toplumların ve rasyonel idarenin en temel şartlarındandır. Risk azaltma, başta deprem olmak üzere afetlere hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarından meydana gelen afet yönetimi her bir aşamada merkezi idare, mahalli idare ve yerel toplum üçgeninde bilinçlenmeyi, bilimsel planlamayı, çok yönlü hazırlığı gerektiren bir süreçtir.
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliği ile yerel yönetimlerin sorumluluğunda olan beşerî faaliyetlerin afet risk haritasına göre planlanması ve denetlenmesi ile doğal kaynaklı afetlere yönelik afet yönetimi planlaması ve hazırlığı yapılacaktır.

- Risk Değerlendirmesi ve Planlama:
Afet yönetiminin ilk adımı, potansiyel risklerin belirlenmesi ve bu risklere karşı yapılaşma ve kentsel planlama stratejilerinin oluşturulmasıdır. Buna ek olarak BÜYÜK BİRLİK Belediyelerimizce acil durum müdahalelerini, tahliye prosedürlerini, kaynak yönetimini ve toplumun genel hazırlık düzeyini artıcı çalışmalar gerçekleştirilecektir.

- Toplumsal Hazırlık:
Deprem gibi doğal afet durumlarında hayatta kalmak için yapılması gerekenler, güvenli alanlar, toplanma noktaları gibi konularda farkındalık kampanyaları düzenlenerek yerel halkın afetlere karşı bilinçli ve hazırlıklı olması sağlanacaktır.

- Sivil Toplum Gönüllüleriyle Eşgüdüm:
Sivil toplum kuruluşları ve gönüllülerin afet durumlarında hızlı ve etkili bir yardım sağlama konusunda önemli bir rol oynadığı gerçeğinden hareketle çeşitli alanlarda katkı sağlayacak iş birlikleri hayata geçirilecektir.

- Kriz İletişimi:
Belediyelerimiz, etkili bir kriz iletişimi için afet sırasında ve sonrasında halkımıza doğru ve güvenilir bilgilerin iletilmesini sağlamak amacıyla iletişim stratejilerini önceden planlayacak, kamu iletişiminin sağlıklı ve kesintisiz sürmesi için sosyal medya, haber medyası, acil durum bildirim sistemleri ve diğer iletişim kanalları üzerinden koordineli bir yönetim gerçekleştirecektir.

- Afet Sonrası Toparlanma:
Afet sonrası toparlanma süreci, toplumun normal yaşamına dönebilmesi için önemlidir. BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri farklı senaryolar üzerinden, zarar gören altyapıların onarılması, temel ihtiyaçların karşılanması, psikososyal desteğin sağlanması, ekonomik iyileşmenin gerçekleşmesi gibi kısa, orta ve uzun dönemli stratejiler geliştirerek olası bir depreme-afete hazırlıklı olacaktır.
Afetlerin bilimsel ve teknik olarak yönetilmesi için jeoloji, jeofizik, meteoroloji, hidrojeoloji, çevre, inşaat, orman, toprak alanlarında uzmanların istihdamı ve/veya ilgili kurumlardan hizmet alımları yapılarak projeler hazırlanması, ana çalışma konularımızdan birisi olacaktır.
Böylece, mevcut riskli yerleşim yerlerinin kentsel dönüşümlerinin sağlanması ya da aynı amaçla şehirlerin risksiz yeni alanlara taşınmasında, yeni yapılacak olan konutlar, sanayi ve ticari alanları, hastaneler, okullar, üniversiteler, kamu binaları ve yerleşkelerinin belirlenmesinde planlama ilkelerine tavizsiz bir şekilde uyulacaktır.

- Afet Sonrası Kriz Yönetiminde Kardeş Mahalle, Köy, İlçe, İl Uygulamasının Planlanması:
Olası deprem ve afetler sonrası kriz yönetiminde daha etkili ve hızlı harekete geçmeye yönelik olarak, mahalle, köy, belde, ilçe ve il, tüm yerleşim birimlerimiz için, komşu bölgelerimizde, kardeş mahalle, köy, belde, ilçe ve illerin belirlenmesini sağlayıp eşgüdümlü tatbikatlarla afetlere karşı hazırlıklarımız güçlendirilecektir.

- Kentsel Dönüşüm
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliğinin kentsel dönüşüm projeleri, deprem başta olmak üzere diğer tüm doğal afetlerde risk azaltılması prensibine dayandırılacaktır.
Kentsel dönüşüm projelerinin hazırlanma ve uygulanma süreçlerinde, teknik verilerin yanı sıra planlama ilkelerine uygunluk da esas alınacaktır.
Belediyelerimizin öncülüğünde yapılacak projelerde, yurt içi ve yurt dışı finans kaynakları çeşitlendirilerek, finans, dolayısıyla konut maliyetleri düşürülecektir.

GÜVENLİ ŞEHİRLER
“Birlik’te Güvendesiniz.”

Nüfus artış hızı ve insan trafiğinde yaşanan hareketlilik beraberinde şehir hayatının en güncel sorunlarından biri olan güvenlik ihtiyacını gündeme getirmiştir.
BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri, fiziki mekân ve suç işleme eğilimi arasındaki motivasyon ilişkisini güvenli şehir lehinde iyileştirecek düzenlemeleri hayata geçirecektir.
Güvenli Şehirleri Tasarlamak için atılacak adımlar;

- Güvenli Şehirler İçin İlk Adım:
BÜYÜK BİRLİK Belediyelerinin hizmet verdiği yerleşimler; temiz, bakımlı, sosyal donatılı, çevre aydınlatması planlanmış, kontrol edilebilir otoparklara sahip, alarm ve kamera sistemleri ile bütüncül tedbirlerin alındığı şehirlere dönüştürülerek burada yaşayan vatandaşlar için denetim, güvenlik ve sorumluluk duygusu yaygın hale getirilecektir.

- Trafik:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri araç trafiğini rahatlatacak ve yavaşlatacak tedbirleri alarak; yaya, sürücü, yolcu ve motorlu araçların karşılaşma akslarındaki güvenliği artıracaktır. Yaya kaldırımlarının yanı sıra sadece yayalara ayrılmış yollar ve araçlardan arındırılmış meydanlar ile yayalara güvenli dolaşım sağlanacaktır.
Bisikletler için güvenli bağlantı ağları oluşturmak, toplu taşıma noktalarına güvenli ulaşım sağlamak gibi hususlar, belediyelerimizin trafik güvenliği ve dolayısıyla güvenli şehir hedefi ile ilgili gerçekleştireceği projelerdir.

- Kentsel Hizmetlere Erişim:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri, sağlıklı bir çevre ve acil durumlara karşı hazırlıklı ve donanımlı olan Güvenli Şehir konseptini gerçekleştirmede kentsel hizmetlere erişimi sağlayacak tamamlayıcı projeleri uygulamaya koyacaktır. Bu amaçla güvenli barınma ihtiyacını karşılayacak konuta erişimi sağlamak, açık alan güvenli internet erişim altyapısını sağlamak, acil ve sürekli sağlık hizmetlerine ulaşımı sağlamak, yaygın ve güvenli metro ve hafif raylı sistemlere erişim olanaklarını oluşturmak gibi projeleri uygulamaya sokacaktır.

- Düzensiz Göçmen ve Mülteciler:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri, hizmet üreteceği şehirlerdeki düzensiz göç ve mülteci hareketlerini kamu kurumları ile iş birliği içerisinde düzenleyerek şehrin tarihi, kültürel ve demografik kimliğinin korunmasını sağlayacaktır.

- Başıboş Saldırgan Sokak Köpekleri:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri, son yılların artan başıboş saldırgan sokak köpekleri vakalarını da Güvenli Şehirler hedefi için çözüm üretilmesi gereken önemli bir sorun olarak görmektedir.
Toplumdaki artan korku ve tedirginliği gidermek, gerekli tedbirleri alarak vatandaşların güvenliğini sağlamak için başıboş saldırgan sokak köpeklerinin toplanarak barınaklara yerleştirilmesi ve rehabilitasyonlarının sağlanması için gerekli önlemler alınarak hayata geçirilecektir. BÜYÜK BİRLİK Belediyelerinin hizmet verdiği belediyenin sınırlarında ilk bir ay içerisinde sokakta saldırgan köpek kalmayacaktır.

TEMİZ ŞEHİRLER
“Temiz şehir, sağlıklı şehirdir”

BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri; kent sağlığı profilini iyileştirmek üzere hizmet vereceği şehirlerde “Temiz Şehir” kriterlerini yerine getirecek adımlar atacak ve hizmet süresi boyunca projelerini geliştirmeye devam edecektir. Temiz Şehirler hedefi ile BÜYÜK BİRLİK Belediyeleri,

 - Konut güvenliği de dâhil yüksek kalite standartlarına sahip temiz bir çevre için gerekli tüm tedbirleri alacak ve faaliyetlerini belirlenen standartlara uygun şekilde gerçekleştirecektir.

-  Şehrin tarihi, kültürel ve biyolojik mirasına sahip çıkacak politikalar izleyecektir.

 - Şehir estetiğini ve düzenini bozarak görüntü kirliliğine yol açan düzensiz ilan, tabela, pano ve afişler, kontrolsüz kullanılan ışık ve aydınlatmalar, çarpık kentleşme, dış cephe kaplama ve renklerinden kaynaklı unsurları ortadan kaldırmak üzere kent estetiği standartları getirilecek; daimî denetim ve kontrol sağlanarak görüntü kirliliğine neden olan uygulamalara asla izin verilmeyecektir.

 - Barınma, çalışma, alışveriş, sağlık gibi ortak toplumsal alanların hijyen koşullarını sağlayacak, düzenli bakım ve geliştirme çalışmalarını yürütecektir.

 - Temiz hava, temiz su, temiz gıda, temiz yeşil alan gibi ekosistem ile barışık politikalar izleyecek, gerçekleştireceği projelerde doğa ve biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliğini önceleyecektir.

 - “Temiz şehirler, temiz insanlardan oluşur” bilinci ile çevre, temizlik konularında toplumsal öğrenmeyi sağlayacak bilinç ve farkındalık kampanyaları ile etkinlikler düzenleyecektir.

MARKA ŞEHİRLER
“Şehirleri Markalaştıracağız.”

Şehirlerimizin Değerini Yükselten Belediyecilik ilkemiz BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliğinin tüm yerel yönetim anlayışını ve faaliyetlerini şekillendiren bir ilkedir. Şehirlerimizin genel imajını, çekiciliğini, yaşanılabilirliği ve sürdürülebilir kalkınmasını ön planda tutacağız. Belediyecilikte sadece temel hizmetlere odaklanmakla kalmayıp, şehirlerdeki genel yaşam kalitesini, kültürel çeşitliliğini ve ekonomik potansiyelini güçlendirmeyi amaç edineceğiz. Sosyal ve kültürel dokuyu koruyup zenginleştirmenin yanı sıra şehirlerimizde turizmi teşvik ederek ekonomik bir değer yaratacağız.
Güzel Anadolu’muzun istisnasız her bölgesinin itibarını yükseltecek belediyecilik anlayışımızla, sakinlerin memnuniyetini artıracak ve dışarıdan gelen yatırımları çekerek şehrin genel kalkınmasına katkıda bulunacağız.

- Altyapı ve Hizmet Kalitesi:
Altyapıyı güçlendirmek ve temel hizmetleri kaliteli bir şekilde sunmak suretiyle vatandaşımızın yaşam kalitesini artıracağız. Temiz su, sağlık hizmetleri, eğitim, ulaşım gibi en temel hizmetlere etkin ve eşit şekilde ulaşılmasını temin edeceğiz.

- Çevre Düzenlemeleri:
Yeşil alanları arttıracak, kültürümüzü yansıtan medeniyetimizin kadim sanatlarıyla şehir peyzajlarımıza değer katacağız. İncelikli estetik düzenlemelerle çevresel unsurları ön plana çıkaracak, şehirdeki toplumsal yaşam alanlarını zenginleştireceğiz.

- Rekreasyon:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliği olarak, kent yaşamında doğayla iç içe rekreasyon alanları yaratılması konusunda çaba sarf edeceğiz. Bu amaçla, şehirlerimizin bazı bölgelerinde boş ve âtıl vaziyette bulunan alanlar ile özellikle akarsu, göl, orman, dağ, su kaynakları, kayalık, mağara, kanyon, geçit gibi yerlerde yapılacak düzenlemelerle, rekreasyon alanları oluşturacak, güçlü bir doğa – insan birlikteliği tesis edilecektir.

- Sosyal Gürültünün Önlenmesi:
Sosyal gürültü kavramı kolektif yaşam içerisinde genellikle rahatsız edici veya istenmeyen sesleri ifade etmek için kullanılır. İnsan sesleri, trafik gürültüsü, toplu taşıma gürültüsü ya da toplantı ve etkinlik sesleri sosyal gürültü türleri olarak değerlendirilebilir. Suistimale açık hassas bir konu olan sosyal gürültüyü kontrol altına almak için şehir planlaması ve çevre yönetimi gibi alanlarda, yolların düzenlenmesi, ses yalıtımı, kalabalık bölgelerdeki etkinliklerin planlı bir şekilde yönetilmesi gibi uygulamaları titizlikle yürüteceğiz.
Toplumun huzuru için, konuya inanç ve geleneklerimize uygun fakat aynı zamanda çağdaş ve bilimsel hassasiyetlerle yaklaşacak; yaz kış düzenlemeleri, teknolojik sensörler ve denetimlerle çözüm getireceğiz. Toplumsal sükûnu bozan doğru bildiğimiz yanlışları terk edecek, küçük sorunların, büyük sorunlara neden olduğu bilinciyle hareket edeceğiz.

- Turizme Teşvik:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliği olarak, şehirlerimizin turistik potansiyelini ön plana çıkaracak ve turizmi teşvik edecek projeler geliştireceğiz. Tarihî ve kültürel zenginliklerin tanıtılması için halkla ilişkiler ve marka yönetimi gibi konularda profesyonel işbirlikleri kuracak; yerel ve kırsal değerleri, ulusal ve uluslararası birer fırsata dönüştürecek yaratıcı konseptler tasarlayacağız.

SAKİN VE HUZURLU ŞEHİRLER
“Hedefimiz, Yaşanabilir Şehirler.”

Sakin ve Huzurlu Şehir; şehirlerin yerel, eşsiz ve tarihî kaynaklarına öncelik veren, yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan, yerel yönetim anlayışı ile geliştirilerek uluslararası uygulama alanı bulan bir kentsel ağ sistemidir. Nüfusu yaklaşık elli bini geçmeyen kentleri; kültürünü, komşuluk ilişkilerini, temel değerlerini bozmadan, mevcut imkânları, yapısını ve yaşantısını koruyarak geliştirmeyi amaç edinmiş; kendi kendine yetebilen, yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanan, çevre ve doğa hassasiyeti ile temiz su, temiz hava, yeşil doğasını koruyan, tarihine kültürüne sahip çıkan kentler ağıdır.
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliğiyle, bu ağa dâhil olmak için kentlerimizin değer ve imkânlarını geliştirmeyi amaçlayan kriterlerin yerine getirilmesi hedeflenmektedir.

AKILLI ŞEHİRLER
“Şehrin Akıllı Hali”

Şehirlerin ve şehirli insanın güncel ve gelecek ihtiyaçlarını karşılamak, kente ve kentli insana küresel standartlar ile rekabet etme becerilerini kazandırmak üzere etkin ve yaygın akıllı şehir uygulamaları geliştirilecektir.
Teknolojinin, bilimsel verilerin yenilikçi kullanımı ile daha katılımcı ve demokratik çözümleri mümkün kılması; problemleri anında tespit etme ve organizasyon kabiliyetlerini arttırma potansiyelini harekete geçirmesi ile akıllı şehir uygulamalarının sunduğu fırsatlardan azami derecede yararlanılacaktır.
Akıllı Şehir Uygulamaları kapsamında vatandaşın şehirli yaşam standartlarını iyileştirmeye yönelik olarak; ulaşım, çevre, atık yönetimi, su yönetimi, trafik yönetimi, şehir içi trafiğinde kavşaklarda dijital teknoloji kullanımı, akıllı geçiş sistemi uygulaması, park ve bahçelerde neme ve ısıya dayalı sensörlerin kullanıldığı elektronik devrelerle yağmurlama sulama yerine damla sulama sisteminin devreye sokulması, katılımcı yönetim anlayışının geliştirilmesi, e-belediyecilik ve mobil belediyecilik ile sunulan hizmet sayı ve çeşidinin artırılması, akıllı kent sistemlerinin kurgulanması yer almaktadır.
Akıllı Şehir projeleri kapsamında projeler geliştirerek istikbalimiz olan gençlerimizin potansiyellerini ortaya koyabilecekleri teknolojik altyapılar ve proje merkezleri kuracağız.

AKTİF ŞEHİRLER
“Sanat, Kültür ve Sporla Aktif Şehirler”

- Sosyal, Kültürel, Sanatsal Yatırımlar ve Etkinlikler:
Bizi biz yapan değerleri parlatacak, toplumsal birlikteliğimize katkı sağlayacak faaliyetlere imza atacağız. Kültürel mirasımızın korunmasını sanatın desteklenmesini ve toplumsal bağların güçlenmesini sağlayacağız. Tarihimizin ve Kültürel Mirasımızın korunmasını önceleyecek, tarihi binaların restorasyonu, eski mahallelerin yaşatılmasını ve tarihi mekânların kültürel etkinliklere ev sahipliği yapmasını sağlayacağız. Kütüphaneler ve Kültür Merkezleriyle okuma alışkanlığını teşvik edecek, sadece yerel veya ulusal değil uluslararası kültürel etkinliklere ev sahipliği yapacak yatırımlar gerçekleştireceğiz. Çağdaş Müze ve Galeriler inşa edecek, ziyaretçilere yerel sanat eserlerinin tanıtımına yönelik kültürel bir deneyim sunacağız. Kültürel Festival ve Organizasyonlarla kültürel çeşitliliği destekleyecek, şehirlerimize ziyaretçi çekerek yerel kültürlerimizi tanıtacağız. Sürdürülebilir eğitim ve atölye çalışmalarıyla kültürel katılımı güçlendireceğiz.

- Spor Tesisleri:
BÜYÜK BİRLİK Belediyeciliği, her yerleşim birimimizde, özellikle o yörede daha yaygın olarak bilinen ve yapılan sporları önceleyerek futbol, voleybol, basketbol, güreş, atletizm yüzme gibi branşlarda her yaştan tüm vatandaşlarımızın faydalanabileceği spor altyapıları ve tesislerini hizmete sunacak, sporcu altyapısı ve gelişimini destekleyecek, spor etkinlikleri ve organizasyonlarını gerçekleştirecek, spor turizmine yatırım yapacak, sporcu sağlığı ve gelişimine katkı sağlayacak çalışmalar yapacaktır.

SONRAKİ PROJE Çözüm Odaklı Yerel Yönetim ÖNCEKİ PROJE Ekosisteme Duyarlı Belediyecilik